Δραστηριότητες - Νέα σχολείων

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, 11/07/2019 - 15:44

Προκειμένου οι μαθητές/τριες του σχολείου να αποκτήσουν πληρέστερη εικόνα για το από που έρχεται το νερό στο σπίτι μας, πώς και πού καθαρίζεται κτλ. διοργανώθηκε η παρούσα εκδρομή.

1ος σταθμός

Επίσκεψη στις δημοτικές εγκαταστάσεις καθαρισμού του νερού και αναλυτική ενημέρωση από τον αρμόδιο υπάλληλο του Δήμου Νάξου και Μικρών κυκλάδων κο Μανωλά.

2ος σταθμός

Επίσκεψη στη λιμνοδεξαμενή των Εγγαρών και το φράγμα της Φανερωμένης.

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, 11/07/2019 - 15:43

Με τους μαθητές/τριες της Γ τάξης επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις υδροδότησης της Βίβλου, ώστε να έχουν εικόνα της διαδρομής που ακολουθεί το νερό για να φτάσει μέχρι τις βρύσες των σπιτιών μας. Επιπλέον είχαν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν τον λόγο για τον οποίο τα υδραγωγεία κατασκευάζονται ψηλοτερα από τα σπίτια.

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, 11/07/2019 - 15:43

Συζητήσαμε το πρόβλημα που αντιμετώπισε το νησί μας με το νερό και στη συνέχεια στην ερώτηση «πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε νερό;» υπήρξε καταιγισμός ιδεών από τα παιδιά. Συλλέξαμε πληροφορίες και από το διαδίκτυο για τους τρόπους εξοικονόμησης νερού. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομαδούλες και χρωμάτισαν όλες αυτές τις συμβουλές με τη μορφή σταγόνων, έπειτα φτιάξαμε μια αφίσα όπου κολλήσαμε όλους αυτούς τους τρόπους εξοικονόμησης νερού, ώστε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι το νερό και να μην το σπαταλάνε χωρίς λόγο.

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, 11/07/2019 - 15:43

Μετά την πρώτη παρουσίαση για τις μορφές του νερού στη φύση παρατηρήσαμε τον κύκλο του νερού μέσα από το ταξίδι μιας σταγόνας που είδαμε σε βίντεο.

Έπειτα συζητήσαμε τις έννοιες εξάτμιση, βροχόπτωση, συμπύκνωση και συγκέντρωση. Ακολούθησε το πείραμα με την εξάτμιση του νερού και την υγροποίηση των υδρατμών.

 ΠΕΙΡΑΜΑ
Διαθέτουμε:
• Ένα βραστήρα
• Επιφάνεια

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, 11/07/2019 - 15:42

Έπειτα τέθηκε η ερώτηση «πού συναντάμε το νερό στη φύση;» τότε ακολούθησε καταιγισμός ιδεών και στη συνέχεια καταγραφή αυτών σε χαρτόνι από τους ίδιους τους μαθητές.

Αργότερα μέσα από μια ευχάριστη άσκηση στο διαδραστικό πίνακα οι μαθητές έμαθαν να συνδέουν έννοιες που αφορούν το νερό με τις αντίστοιχες εικόνες.

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, 11/07/2019 - 15:42

1) Μορφές νερού στη φύση
2) Υδρολογικός κύκλος
3) Εξοικονόμηση νερού

Σκοπός αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν οι μαθητές της Α' και Β' τάξης να γνωρίσουν το νερό, να συνειδητοποιήσουν την αξία του στη ζωή μας και ευαισθητοποιηθούν στην ανάγκη ορθολογικής χρήσης και προστασίας του.

Η γνωριμία με το νερό ξεκίνησε με αφορμή ένα βίντεο στο διαδίκτυο όπου παρουσιάζεται το νερό στη φύση στις διάφορες μορφές του.

 

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, 11/07/2019 - 15:42

Το προηγούμενο διάστημα, λόγω της έλλειψης νερού, μπήκε στο λεξιλόγιο των μαθητών/τριών και της τοπικής κοινωνίας και η αφαλάτωση.

Πώς μπορούμε όμως να διαχωρίσουμε το νερό με το αλάτι;

Πείραμα

Υλικά

- 2 μεγάλα μπολ

- μεμβράνη

- 2 μικρά μπολ

- αλάτι

- χρώμα ζαχαροπλαστικής

 

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, 11/07/2019 - 15:41

Οι μαθητές/τριες των Γ και Δ τάξεων είχαν την ευκαιρία να το διαπιστώσουν με τα ίδια τους τα μάτια.

Στα πλαίσια του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Γυμνάσιο Βίβλου και στο εργαστήριο Φυσικής και Χημείας. Εκεί είχαν την ευκαιράι υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Φυσικής κου Μαργαρίτη Απόστολου να παρατηρήσουν στο μικροσκόπιο την εικόνα του βρόμικου νερού και να δουν, ακόμη και μέδουσες που ζουν σε αυτό.

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, 11/07/2019 - 15:41

Το νερό κυλάει στις πλαγιές και στα βουνά, παρασύρει πέτρες, χώματα και ότι άλλο βρει στο πέρασμάτου, πώς έρχεται καθαρό στο σπίτι μας;

Με ποιο τρόπο μπορούμε να καθαρίσουμε το βρόμικο νερό;

Κατασκευάζουμε ένα φίλτρο νερού.

Υλικά που θα χρειαστούμε:

- Ένα μπουκάλι πλαστικό από νερό

- Βαμβάκι

- Καρβουνόσκονη

- Άμμος, χαλίκι ψιλό, χαλίκι χοντρό

- Βρόμικο νερό

Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν ομαδικά και κάθε ομάδα δημιούργησε το δικό της φίλτρο και καθάρισε το δικός της νερό. Τα αποτελέσματα ήταν αρκετά αντυπωσιακά.

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, 11/07/2019 - 15:41

Η ενασχόληση με το θέμα ξεκίνησε με συζήτηση γύρω από το πρόβλημα της έλλειψης νερού, μιας και το θέμα αυτό ήταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ολόκληρο το προηγούμενο χρονικό διαάστημα.

Αφού μέσα από τη συζήτηση οι μαθητές/τριες ανακάλεσαν στη μήμη τους το πρόβλημα της διαχείρισης του νερού τους ζητήθηκε, όπως ήταν χωρισμένι σε ομάδες να συζητήσουν και να καταλήξουν σε ζωγραφιές στις οποίες θα αποτυπώνονται οι παράγοντες που επηρεάζουν τα αποθέματα του νερού στον τόπο μας.

27ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, 11/07/2019 - 15:41

Στόχος του περιβαλλοντικού προγράμματος «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ»  ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και τη σημασία της μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος του σχολείου και συνδέθηκε με τα παρακάτω:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, 2017-2019 (ΒΕΡΟΛΙΝΟ ΑΘΗΝΑ)» που υλοποιήθηκε από το Δήμο Αθηναίων.

1ο Νηπιαγωγείο Πόρτο Ράφτη, 11/07/2019 - 15:40

Όλοι οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών δημιούργησαν τον ΟΙΚΟΚΩΔΙΚΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ, ένα σύνολο κανόνων υπεύθυνης στάσης και συμπεριφοράς στην αυλή του σχολείου μας. Ο οικοκώδικας τοιχοκολλήθηκε σε εμφανές σημείο στο προαύλιο και στις αίθουσες διδασκαλίας.

1ο Νηπιαγωγείο Πόρτο Ράφτη, 11/07/2019 - 15:40

Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2019 οι μαθητές μας με τη βοήθεια των εκπαδευτικών, γονέων, γιαγιάδων και παππούδων φύτεψαν δέντρα (λεμονιές, κορομηλιά, ροδιά), αρωματικά φυτά (λεβάντες, μέντες, δυόσμους) και λουλούδια (τριανταφυλλιές, ορτανσίες, γεράνια, κατιφέδες) περιμετρικά στην αυλή του σχολείου. Τα φυτά μας τα πρόσφερε ο Πρόεδρος της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης Μαρκοπούλου με τη συμβολή της Αντιδημάρχου Παιδείας του Δήμου Μαρκοπούλου.

Δημοτικό Σχολείο Ωρεών Εύβοιας, 11/07/2019 - 15:40

Οι μαθητές με τη βοήθεια της Συντονίστριας εκπ/κού , Τσελίκα  Χριστούλας, δημιούργησαν κανόνες οικοκώδικα που αναφέρονται σε όλες τις δράσεις του Προγράμματος.Μάλιστα, προτίμησαν να φτιάξουν τους κανόνες σαν ποιηματάκι. Ο Οικοκώδικας βγήκε σε αφίσα και αναρτήθηκε σε εμφανές σημείο του Σχολείου, προς ενημέρωση όλων των μαθητών και όχι μόνο!

Δημοτικό Σχολείο Αδάμαντα Μήλου, 11/07/2019 - 15:40

Σαν παιχνίδι πάρε φίλε

ένα τέτοιο φορτηγάκι

και σκουπίδια γέμισέ το

σαν τελειώσεις το μπανάκι.

Να μη μείνει ούτε σκουπίδι

σε νερό και σε αμμουδιά.

Να ΄ν΄ οι θάλασσες στολίδι

για μεγάλους και παιδιά!

Δημοτικό Σχολείο Αδάμαντα Μήλου, 11/07/2019 - 15:39

Μελετώντας την κεραμική τέχνη της προϊστορικής εποχής, φτιάξαμε δικό μας πηλό από αργιλώδες χώμα του νησιού μας και νερό. Χαρές και γέλια και πλήθος από αγαλματίδια της μητέρας- γης, αλλά και δοχεία και μικρά βόδια...

Δημοτικό Σχολείο Αδάμαντα Μήλου, 11/07/2019 - 15:39

Η ημέρα περιβάλλοντος μας βρήκε στην προσφιλή μας παραλία της Λαγκάδας, με γάντια, σακούλες και πολλή όρεξη για δουλειά!

Δημοτικό Σχολείο Αδάμαντα Μήλου, 11/07/2019 - 15:39

Πολύ περήφανοι για την βράβευσή μας, ετοιμάσαμε μια μικρή υποδοχή της πράσινης σημαίας. "Γοργά, γοργά, με βήματα εφτά, αλλάζω το παρόν μου, σκέφτομαι το μετά!"

Δημοτικό Σχολείο Αδάμαντα Μήλου, 11/07/2019 - 15:39

Είμαι κι εγώ ένας Homo Oryctus! Όχι δεν είμαι ορυκτό, αλλά μέσα μου έχω χημικά στοιχεία που βρίσκονται μέσα σε πολλά ορυκτά! Στο μεταλλευτικό μουσείο τα ανακαλύψαμε μαζί με τα παιδιά από το Δημοτικό Σχολείο Πολλωνίων, μέσα από γρίφους και πολύ παιχνίδι!

Σελίδες

Εγγραφή στο Δραστηριότητες - Νέα σχολείων