ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

ΣΧΕΔΙΟ   ΔΡΑΣΗΣ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Το σχέδιό μας περιλαμβάνει πολλές δράσεις και παρεμβάσεις των μαθητών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Θάσου , ώστε τα παιδιά ως ενεργοί πολίτες της τοπικής κοινωνίας να βελτιώσουν το χώρο της σχολικής αυλής τους .Το σχέδιο διαμορφώθηκε με βάση την παρατήρηση στην αυλή μας από τους μαθητές και την αποδελτίωση του ερωτηματολόγιου που μοιράστηκε στις Δ΄ Ε΄ και ΣΤ ΄τάξεις:

Τακτικό μάζεμα των σκουπιδιών , σύμφωνα με πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί   και θα αφορά όλες τις τάξεις του σχολείου μας αν και με βάση το ερωτηματολόγιο οι περισσότεροι μαθητές (90%) θεωρούν ότι η αυλή μας είναι συνεχώς καθαρή.

Επικοινωνία με το Δήμο Θάσου για τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων στην σχολική αυλή μας για χαρτί , γυαλί και αλουμίνιο και συντήρηση στα παγκάκια που βρίσκονται στον αύλειο χώρο, καθώς το 85% των μαθητών δήλωσαν ότι δεν επαρκούν οι κάδοι.

Επικοινωνία με το Δασαρχείο Θάσου για να μας χαρίσουν φυτά και δέντρα που θα τα σπείρουμε στην αυλή μας αφού σύμφωνα με το ερωτηματολόγιο το 60% ζητάει περισσότερα δέντρα και σκιερά μέρη.

Συλλογή φύλλων ,φυτών και γενικά  έμβιων και άβιων  μικροοργανισμών ώστε να μελετήσουμε το οικοσύστημα της αυλής μας .

Περιποίηση των παρτεριών που ήδη υπάρχουν και εκρίζωση κομμένων δέντρων που προκαλούν ατυχήματα με βάση τις απαντήσεις των παιδιών στο ερωτηματολόγιο.

Τοποθέτηση πινακίδων στις κοινόχρηστες βρύσες μας για οικονομία νερού και για να μην ξεχνούν ανοιχτές τις βρύσες.

Μοίρασμα ερωτηματολογίου σε όλες τις τάξεις , που αφορά την σχολική αυλή και προτάσεις βελτίωσης.

Δημιουργία κουτιού παραπόνων στην σχολική αυλή ,όπου ο κάθε μαθητής μπορεί να ρίχνει το παράπονό του αλλά και την πρόταση του για βελτίωση της κατάστασης.

Βάψιμο και συντήρηση των καλλιτεχνικών παραστάσεων που κοσμούν τους τοίχους της αυλής μας.

Δημιουργία χώρων ανάγνωσης βιβλίων, κολατσιού, παιχνιδιού και συζήτησης αν και το 70% των μαθητών πιστεύουν ότι οι χώροι αρκούν.

Συνεργασία με τον γυμναστή του σχολείου μας για επιδαπέδια παιχνίδια και χώρους δραστηριοτήτων όπως ζητάει το 90% των μαθητών.

Συγκρότηση ομάδων οικοφυλάκων από μαθητές της Δ΄ τάξης   με σκοπό την παρατήρηση και καταγραφή προβλημάτων που παρουσιάζονται στην αυλή μας.

Συνεργασία με την περιβαλλοντολόγο του Δήμου Θάσου Ειρήνη Ραφαήλ για βιοκλιματικό σχεδιασμό της σχολικής αυλής μας ,που αφορούν τη μελέτη ηλιασμού – σκιασμού και τα επιλεγόμενα στοιχεία εδαφοκάλυψης και φύτευσης .

Συνεργασία με την αρχαιολογική σχολή της Θάσου , ώστε οι μαθητές μας να γνωρίσουν την ιστορία των αρχαιολογικών χώρων που συνορεύουν με τον αύλειο χώρο μας.

Ανάδειξη του χώρου μπροστά απόν σχολική μας βιβλιοθήκη , ως χώρο ανάγνωσης και μελέτης.

Συντήρηση και βελτίωση του χώρου στάθμευσης των ποδηλάτων των μαθητών μας και του γηπέδου γιατί οι μαθητές μας δήλωσαν πως τα χαλίκια προκαλούν προβλήματα και τα τέρματα κουνιούνται.

Συγγραφέας: 
Καλλιόπη Μαργιού