ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

Σύμφωνα με το ερωτηματολόγιο που δόθηκε στους μαθητές μας, η πλειονότητα προτιμά  να πίνει εμφιαλωμένο νερό αντί για νερό της βρύσης, αμφισβητώντας  την ποιότητα του νερού της βρύσης του σχολείου. Εμείς οι δάσκαλοι σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων θα οργανώσουμε ομιλία από ειδικό στις μετρήσεις ποιότητας του νερού, ο οποίος θα προβεί και στις ανάλογες μετρήσεις, ώστε να αλλάξει η στάση τους στο θέμα αυτό.

Επίσης με βάση  τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο το νερό  στις βρύσες του σχολείου μας έχει κάποιες φορές διαφορετικό χρώμα, κάτι που το καθιστά απαγορευτικό για τα παιδιά. Με τη βοήθεια της Διευθύντριας του σχολείου μας και του Δημάρχου μας θα έρθουμε σε επαφή με τη ΔΕΥΑΘ ( Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Θάσου) , ώστε να βελτιωθεί και να διορθωθεί η κατάσταση.

Με βάση τις απαντήσεις σε άλλες ερωτήσεις υπάρχει διαρροή νερού στις βρύσες μας, βρύσες που στάζουν και χαλασμένες βρύσες. Στο σχέδιο δράσης μας περιλαμβάνεται επισκόπηση του σχολικού περιβάλλοντος με οπτικό έλεγχο από τους προέδρους των τάξεων μας ώστε να έχουμε τεκμηριωμένη άποψη. Μετά με τη βοήθεια της Διευθύντριας , του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και του Δήμου  θα απευθυνθούμε σε υδραυλικό ώστε να μη χάνεται ούτε μια σταγόνα νερό. Με βάση τη δέκατη ερώτηση του ερωτηματολογίου που δόθηκε στο σχολείο για τους μαθητές και τις απαντήσεις που πήραμε, τα παιδιά όταν πίνουν νερό αφήνουν τις βρύσες ανοιχτές, σπαταλώντας άσκοπα μεγάλες ποσότητες νερού. Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης μας οι μαθητές της Ε΄ τάξης θα δημιουργήσουν πινακίδες και αφίσες ( με την βοήθεια του  εικαστικού μας)  που να προτρέπουν τους συμμαθητές τους να κλείνουν τις βρύσες αφού πιουν νερό αλλά και όταν κάποιοι  συμμαθητές τους, τις ξεχνούν ανοιχτές.

Επίσης θα οργανώσουμε ενημερωτική ομιλία από την προϊσταμένη της ΔΕΥΑΘ  ,  κ. Αργυρώ  Μαύρου ,για την ανάγκη εξοικονόμησης του νερού και τους τρόπους που μπορεί αυτό να γίνει εφικτό. Οι παραπάνω δράσεις χρειάζονται μικρό χρονικό διάστημα για να πραγματοποιηθούν.

Οι επόμενες δράσεις μας χρειάζονται μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να πραγματοποιηθούν. Θα δώσουμε ένα δεύτερο ερωτηματολόγιο  με σκοπό να αντιληφθούμε πόσο συνειδητά χρησιμοποιούν το νερό και στο σπίτι τους και στη συνέχεια θα συντάξουμε οικοκώδικα σωστής χρήσης και διαχείρισης του νερού,  τον οποίο θα μοιράσουμε στους πολίτες του Λιμένα Θάσου, θα τον αναρτήσουμε στο Δήμο Θάσου, σε πολυσύχναστα σημεία της πόλης μας και στο ιστολόγιο του σχολείου μας . Επίσης θα τον καταχωρήσουμε στις τοπικές εφημερίδες.

Τα παιδιά του σχολείου μας σύμφωνα και με το ερωτηματολόγιο , δεν συμμετείχαν στο πότισμα των λουλουδιών του κήπου μας και το νερό από τις βρύσες που τρέχουν, φεύγει ανεκμετάλλευτο. Εμείς θα βάλουμε ακόμη ένα στόχο, να ποτίζουμε τα παρτέρια μας από το νερό που τρέχει όταν οι μαθητές πίνουν νερό ή από τα νερά της βροχής που θα συλλέγουμε. Ούτε μια σταγόνα νερού ανεκμετάλλευτη !!!!

Θα πραγματοποιήσουμε συνάντηση και συζήτηση  με το Δήμαρχο Θάσου, όπως μας το υποσχέθηκε όταν υπογράψαμε το  Πρωτόκολλο συνεργασίας, ώστε να ανταλλάξουμε απόψεις  για την βέλτιστη υλοποίηση του προγράμματος μας για το ΝΕΡΟ.

Κάποιες από τις δράσεις μας θα τις εντάξουμε στην «Εβδομάδα νερού» και στην «Ημέρα μείωσης νερού» που θα διοργανώσουμε για τον πολυτιμότερο φυσικό πόρο του πλανήτη μας !!

Το σχέδιο δράσης δημιουργήθηκε  με επιλογή εφικτών στόχων, σύμφωνα με τις δυνατότητές μας και με την εμπλοκή όσο το δυνατόν περισσότερων ατόμων και φορέων. Αποσκοπεί  στην υιοθέτηση  νέων στάσεων και συμπεριφορών στο θέμα της κατανάλωσης του νερού και στην απόκτηση της περιβαλλοντικής συνείδησης πως η προστασία του νερού αφορά τον καθέναν ξεχωριστά και όλον τον πλανήτη μαζί.

 

 

Συγγραφέας: 
Καλλιόπη Μαργιού