8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”
Τα νέα του Σχολείου μας
Σε μία γωνιά της αυλής του σχολείου μας, τα παιδιά του Ε1 με τη βοήθεια της δασκάλας των εικαστικών, δημιούργησαν έναν όμορφο "Βραχόκηπο".
Αρχικά τοποθέτησαν τις πέτρες σε διαφορετικά επίπεδα, μετά πρόσθεσαν φυτόχωμα, δύο μικρά πήλινα πυθάρια σε πλάγια θέση και τέλος φύτεψαν τα λουλούδια.
Ο Βραχόκηπός μας πλέον περιλαμβάνει παχύφυτα, κάκτους, αρρωματικά φυτά (λεβάντα, μέντα, ρίγανη, δεντρολίβανο) και καλλωπιστικούς θάμνους που δίνουν χρώμα και ανθοφορία.
Αργότερα θα κατασκευαστεί και ένα μικρό ρυάκι που θα ομορφύνει ακόμα περισσότερο το ωραίο μας έργο.
Παρουσία τάξεων και από τα γειτονικά σχολεία (7ο Αμπελοκήπων και 1ο Μενεμένης), έγινε μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση στο θερμοκήπιο μας.
Συγκεκριμένα ο μελισσοκόμος που προκαλέσαμε μας εξήγησε αναλυτικά πως γίνεται η παραγωγή μελιού και η εκτροφή και φροντίδα των μελισσών.
Με τη βοήθεια μιας άδειας κυψέλης, μιας στολής μελισσοκόμου, ενός καπνιστηριού και πλήθος άλλων εργαλείων, οι μαθητές/τριες κατανόησαν πλήρως τη διαδικασία της ανάπτυξης και ζωής του θαυμαστού κόσμου των μελισσών καθώς και των προϊόντων που παράγουν (μέλι, πρόπολη, βασιλικό πολτό).
Κάποτε στέκονταν τρία μικρά δέντρα στην κορυφή ενός λόφου και ονειρευόταν τι θα γίνουν όταν μεγαλώσουν...
Εικαστική απεικόνιση των δέντρων στην είσοδο του σχολείου μας.
Με την βοήθεια των μαθητών και την επίβλεψη της δασκάλας των εικαστικών δημιουργήσαμε μια λιτή ως προς τις φόρμες και απλή ως προς την εφαρμογή, εικόνα τριών δέντρων. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι τα πλαστικά, ακρυλικα χρώματα, φέρνοντας έτσι την εικόνα της φύσης πιο κοντά στο σχολείο.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος το σχολείο μας συμμετέχει στον ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ που διοργανώνει ο Δήμος Αμπελοκήπων-Μενεμένης σε συνεργασία με την εταιρεία ανακύκλωσης FOLLOW GREEN.
Παρουσία του Δημάρχου κ. Λάζαρου Κυρίζογλου δόθηκε το εναρκτήριο λάκτισμα του φετινού διαγωνισμού.
Τα παιδιά μαζεύουν ανακυκλώσιμα υλικά μειώνοντας τα απορρίμματα και καλλιεργώντας οικολογική συνείδηση.
Στον διαγωνισμό συμμετέχουν όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης.
Το Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην οδό 26ης Οκτωβρίου στην περιοχή Λαχανόκηπων της Θεσσαλονίκης και λειτουργεί από τον Φεβρουάριο του 2001. Στεγάζεται σε κτήριο που παλιότερα στέγαζε το αντλιοστάσιο της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) στην οποία και ανήκει. Σκοπός του μουσείου είναι η ενημέρωση των επισκεπτών τόσο σε θέματα που αφορούν την ιστορία της ύδρευσης, όσο και στη σωστή διαχείριση του νερού.
Άλλα δύο τραγούδια από την τάξη Ε2.
Οι μαθητές και μαθήτριες του Ε2 μαζί με τον δάσκαλό τους Δημήτρη Καραγεώργο δημιούργησαν μία όμορφη χορωδία και τραγούδησαν τα παρακάτω τραγούδια:
Στο σχολείο μας υλοποιήσαμε μια πραγματικά καινοτόμα δράση που αφορά τη μετατροπή παλιών αγαθών τα οποία δεν μας χρειάζονται, σε νέα με καινούριες μορφές και χρήσεις.
Προσκαλέσαμε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων τη μητέρα ενός μαθητή της ΣΤ2 τάξης με τη ραπτομηχανή της, η οποία μας έδειξε πώς από παλιά υφάσματα μπορούμε να κατασκευάσουμε μαξιλαράκια για τις καρέκλες του σχολείου μας.
Σελίδες
8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”
Διεύθυνση : Σκεπάρνη 1Α, τ.κ. 56123
Αμπελόκηποι Θεσσαλονίκης
Τηλ: 2310 734180
Email: 8dimamp@sch.gr
Κάθε χρόνο το σχολείο μας υλοποιεί αρκετές δράσεις «αειφόρες», «περιβαλλοντικές» «οικολογικές», δημιουργώντας ένα σχολείο που καλλιεργεί τον σεβασμό για τη προσωπικότητα του καθενός, τον σεβασμό για τον συνάνθρωπο και τον σεβασμό για το περιβάλλον. Συμμετέχουμε σε πολλά καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα (ανάπτυξη σχολικού κήπου, φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, πράσινες γειτονιές), πανελληνίους εμβέλειας διαγωνισμούς (ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΡΟΦΗ-ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ, 1ο βραβείο παραμυθιού), πραγματοποιούμε συνεργασίες με το Δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης (πρόγραμμα ανακύκλωσης), με φορείς και οργανισμούς και διοργανώνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις εντός και εκτός πόλεως με την αμέριστη βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών μας που ενισχύουν τις γνώσεις των μαθητών ενώ ταυτόχρονα αποτελούν άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη τοπική κοινότητα.
Ως αειφόρο σχολείο εννοείται το σχολείο εκείνο το οποίο μέσω της οργάνωσης, της λειτουργίας και υπόστασής του, μπορεί να αποτελέσει μοντέλο καλής πρακτικής για τους μαθητές και την κοινωνία, να παρέχει γνώσεις και να καλλιεργεί δεξιότητες στους μαθητές, ώστε να τους καταστήσει ικανούς να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας ικανά να αντιμετωπίζουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να συνδιαμορφώνουν το μέλλον με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας.
Η επιλογή της θεματικής του Εκπαιδευτικού Προγράμματος βασίστηκε στο ενδιαφέρον που δείχνει η εκπαιδευτική κοινότητα με την υλοποίηση Προγραμμάτων Π.Ε. στη θεματική της βελτίωσης και αναβάθμισης του σχολικού περιβάλλοντος, της προστασίας του πρασίνου, των δασών, του κλίματος και εν γένει του περιβάλλοντος. Η συνειδητοποίηση του κατεπείγοντος χαρακτήρα της κλιματικής αλλαγής, που λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθιστά επιτακτική την εκπαίδευση των μαθητών/τριών σε θέματα πρόληψης της υποβάθμισης των οικοσυστημάτων και της ποιότητας ζωής μέσα από ανάληψη δράσεων ευαισθητοποίησης, βελτίωσης ή αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος.
Στοχεύουμε
Στην καλλιέργεια συνειδητής περιβαλλοντικής παιδείας και αγωγής, οικολογικής συνείδησης και ανάπτυξης κώδικα αξιών απέναντι στο περιβάλλον. Ενθαρρύνουμε τους μαθητές να αλλάξουν στάση και αξίες για τη ζωή και τη φύση.
Στην ενεργή σύνδεση της σχολικής πράξης με το περιβάλλον σε όλες τις εκφάνσεις του και στην ευαισθητοποίηση και σύνδεση των θεμάτων περιβάλλοντος, με τις γνώσεις του σχολείου.
Να γνωρίσουν οι μαθητές το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με αυτό. «Έτσι θα ευαισθητοποιηθούν και θα νιώσουν πως ο άνθρωπος δεν έχει δικαίωμα να κακοποιεί τη φύση, γιατί με αυτόν τον τρόπο προκαλεί την καταστροφή του, αφού και ο ίδιος αποτελεί ένα μέρος της.»
Να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον, ανακύκλωση, κυκλική οικονομία, γνωριμία με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
Να γνωρίσουν οι μαθητές τις βιολογικές καλλιέργειες σε σχέση της με την προστασία του περιβάλλοντος και την Αειφόρο Ανάπτυξη μιας περιοχής.
Να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, καταγραφής και επεξεργασίας των πληροφοριών που συλλέγουν άμεσα με τις εμπειρίες τους
Να βοηθηθούν στην έκφραση του προσωπικού τους ταλέντου (σχεδιάζουν – ζωγραφίζουν – δημιουργούν αφίσες, γράφουν στίχους, παίζουν μουσική, υποκρίνονται παίζοντας ρόλους)
Στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής κουλτούρας και οικολογικής συνείδησης μέσω της δυνατότητας επαφής με τη φύση
Στην ανάπτυξη της ιδέας της προστασίας της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και της καλλιέργειας των αντίστοιχων κοινωνικών αξιών
Στην οικοδόμηση βιωματικών σχέσεων «κοινότητας» μεταξύ των μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων που δημιουργούνται από τη συνεργασία.
Στη βοήθεια προς τους μαθητές, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου επαγγελματικού τους προσανατολισμού και της κοινωνικοποίησής τους, για τον καθορισμό της μετέπειτα συνολικής στάσης ζωής τους και για τις επαγγελματικές επιλογές τους,
Στη συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι τα οικολογικά προβλήματα δεν έχουν σύνορα και ότι χρειάζεται διεθνής προσπάθεια για τη λύση τους.
Στην ανάπτυξη ομαδικότητας, συνεργασίας, πρωτοβουλίας και ερευνητικής διάθεσης.
στην κατανόηση της έννοιας της Αειφόρου Ανάπτυξης