Ξηρασία
Ξεκινήσαμε την εισαγωγή μας στο φαινόμενο της ξηρασίας παρουσιάζοντας δυο φωτογραφίες όπου αποτυπωνόντουσαν έντονα οι διαφορές τους. Στην αρχή δείξαμε στα παιδιά με έντονο πράσινο γρασίδι και τους ζητήθηκε να μας περιγράψουν τι βλέπουν.
Στη συνέχεια, εμφανίστηκε στον διαδραστικό πίνακα η 2η φωτογραφία που θέλαμε να δείξουμε στα παιδιά, η οποία απεικόνιζε μια ξερή γη. Ζητήσαμε από τα παιδιά να συγκρίνουν τις δυο φωτογραφίες. Τα παιδιά ανέφεραν πως η 2η φωτογραφία απεικόνιζε μια γη ξερή, νεκρή και σκληρή που δε θα μπορούσε κάποιος να σκάψει.
Κάποια ήταν ήδη εξοικειωμένα με την λέξη που περιγράφει το φαινόμενο μας, ξηρασία. Μιας και την ανέφεραν εμφανίσαμε μια καρτέλα όπου πάνω αναγραφόταν η λέξη ξηρασία. Παίξαμε λίγο με τα γράμματα της. Την συλλαβίσαμε, χτυπήσαμε τις συλλαβές της σε παλαμάκια και την σχηματίσαμε. Τέθηκε στα παιδιά η παρακάτω ερώτηση «Αν τη μια εικόνα την χαρακτηρίζουμε ως ξηρασία, τι ονομασία θα δίναμε στην πρώτη;».
Η εκπαιδευτικός τους έκανε την εξής ερώτηση «Τι θα συνέβαινε αν τελείωνε το νερό;». Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις τους και η νηπιαγωγός τις κατέγραψε.
Πως μπορούμε να τις συγκεντρώσουμε όλες μαζί; Μα φυσικά δημιουργώντας ένα βιβλίο. Τα παιδιά πήραν μαρκαδόρους και ανέλαβαν δράση. Με αυτόν τον τρόπο έγιναν οι εικονογράφοι και οι συγγραφείς του βιβλίου.
Αφού μάθαμε τι σημαίνει ξηρασία και πως προκαλείται, ήρθε η ώρα να μάθουμε τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο και να εξοικονομήσουμε περισσότερο νερό. Καθώς τα παιδιά είναι εξοικειωμένα με την προστασία του περιβάλλοντος ανέφεραν κάποιους τρόπους όπως το να κλείνουμε την βρύση. Είναι αυτό αρκετό; Παρακολουθήσαμε την συνέχεια από το video του Dr. Binocs που μας παρουσίαζε μικρές πράξεις που μας βοηθάνε να σώσουμε τον πλανήτη καθώς και ένα video για την συλλογή βρόχινου νερού.
Παίξαμε δυο παιχνίδια εμπέδωσης του θέματος. Στο πρώτο παιχνίδι τα παιδιά καλούνται να ταξινομήσουν τις εικόνες στη σωστή στήλη. Η μία στήλη αφορά τη σπατάλη του νερού και η άλλη την εξοικονόμηση του. Το δεύτερο παιχνίδι ήταν ένα ψηφιακό κουίζ γνώσεων.
Αφού τα παιδιά εμπέδωσαν τους τρόπους εξοικονόμησης του νερού, τα παιδιά κλήθηκαν να αποτυπώσουν στην κόλλα τους πως θα συμπεριφερόντουσαν τα ίδια ώστε να σωθεί το νερό.
Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι «Το νερό..νεράκι» από Λάχανα και Χάχανα. Επικεντρωθήκαμε στους στίχους του
«Κάντε κάτι, νιώθω ζάλη
Το νερό να έρθει πάλι
κάντε κάτι εσείς οι άλλοι
οι τρανοί και οι μεγάλοι»
Τι εννοεί οι τρανοί και οι μεγάλοι; Ποιος θα μπορούσε να βοηθήσει; Αποφασίσαμε να στείλουμε μια επιστολή στον δήμαρχο όπου του ζητούσαμε να μας φέρει μια δεξαμενή συλλογής βρόχινου νερού. Ευελπιστούμε να ακούσει και να πραγματοποιήσει την επιθυμία μας.