ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ
Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι το παιχνίδι σε εξωτερικούς χώρους και ιδιαίτερα στη φύση βελτιώνει τη διάθεση και τη συμπεριφορά των παιδιών. Βοηθάει ακόμη περισσότερο τα υπερκινητικά παιδιά καθώς και εκείνα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες προσοχής. Οι συσχετισμοί του παιχνιδιού στη φύση με την ανάπτυξη των παιδιών, με τη σωματική υγεία, τη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη και την ανάπτυξη της φαντασίας σε σχέση με τη λογική σκέψη είναι πλέον επιστημονικά αποδεκτοί.
Στην πραγματικότητα δεν χρειαζόμαστε κανένα λόγο για να πάμε με τα παιδιά στο φύση, αλλά πηγαίνοντας, ανακαλύπτουμε χίλιους δυο -διαφορετικούς κάθε φορά- λόγους για να είμαστε εκεί!
Έτσι κι εμείς, θέλοντας να δώσουμε στους μαθητές μας όλα τα παραπάνω οφέλη του παιχνιδιού στη φύση, υλοποιήσαμε τις παρακάτω δράσεις:
Συνδυασμός τσουβαλοδρομίας με κινέζικη σκυταλοδρομία: Ορίσαμε διαδρομή 20 μέτρων και χωρίσαμε τους μαθητές μας σε δύο ισάριθμες ομάδες. Η κάθε ομάδα χωρίστηκε στα δύο. Μισοί μαθητές στο ένα άκρο της διαδρομής και μισοί στο άλλο άκρο. Στη μέση της διαδρομής τοποθετήσαμε ένα στεφάνι για την κάθε ομάδα. Δίπλα από το στεφάνι της κάθε ομάδας αφήσαμε δύο ξυλάκια κι ένα κουκουνάρι. Οι πρώτοι μαθητές φορώντας ένα τσουβάλι στα πόδια, με το σύνθημα του εκπαιδευτικού, ξεκινάνε με κατεύθυνση προς το στεφάνι. Φτάνοντας βγάζουν το τσουβάλι, παίρνουν τα ξυλάκια, πιάνουν ανάμεσα στα ξυλάκια την κουκουνάρα και κατευθύνονται προς τους συμπαίκτες τους που βρίσκονται στο τέλος της διαδρομής. Αυτοί, με τα ξυλάκια και τις κουκουνάρες κατευθύνονται προς τα στεφάνια, αφήνουν τα ξυλάκια, φοράνε τα τσουβάλια και πηγαίνουν προς τους επόμενους μαθητές που έχουν σειρά. Το παιχνίδι συνεχίζεται με αυτό τον τρόπο μέχρι να παίξουν όλα τα παιδιά. Νικήτρια είναι η ομάδα που ολοκληρώνει πρώτη την όλη διαδικασία.
Παιχνίδι στόχου με κρίκους: Κατασκευάσαμε, από τις παλέτες που παραλάβαμε με τα φετινά σχολικά μας βιβλία, δύο ταμπλό με προεξοχές για να τα χρησιμοποιήσουμε στο ακόλουθο παιχνίδι. Ορίσαμε διαδρομή 10 μέτρων και χωρίσαμε τους μαθητές μας σε δύο ισάριθμες ομάδες. Στη μέση της διαδρομής τοποθετήσαμε έναν κώνο και 10 κρίκους για την κάθε ομάδα. Στο τέλος της διαδρομής στερεώσαμε τα δύο ταμπλό. Με το σύνθημα του εκπαιδευτικού, ο πρώτος μαθητής κάθε ομάδας, τρέχει μέχρι τους κρίκους, παίρνει έναν και τον ρίχνει προς το ταμπλό προσπαθώντας να περάσει τον κρίκο σε μια προεξοχή. Αν το καταφέρει επιστρέφει στην ομάδα του και φεύγει ο επόμενος μαθητής. Αν αποτύχει, μαζεύει τον κρίκο και τον τοποθετεί δίπλα στον κώνο με τους υπόλοιπος κρίκους και στη συνέχεια επιστρέφει στην ομάδα του για να φύγει ο επόμενος. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα καταφέρει να περάσει πρώτη όλους τους κρίκους στις προεξοχές.
(Επισυνάπτουμε βίντεο με τα παραπάνω παιχνίδια)