Ας φυτέψουμε τον δικό μας λαχανόκηπο.
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου μας μαζί με τις δασκάλες τους και τους γονείς τους, έφτιαξαν τα δικά τους πανέρια με λαχανικά και διάφορα αρωματικά φυτά. Φύτεψαν παντζάρια, μαρούλια, κρεμμύδια, λάχανα, κουνουπίδια, κ.ά.
Αρχικά, η εκπαιδευτικός της τάξης, Αγγελίνα - Πορταϊτισσα Πετρίδενα κάλεσε τους γονείς για να δει αν και οι ίδιοι επιθυμούν να συνεργαστούν. Εφόσον παρατηρήθηκε η ανάγκη για ομαδική δουλειά , σχολείο και οικογένεια προχώρησαν στα παρακάτω βήματα:
Οι μαθητές/τριες ρωτήθηκαν τι πιστεύουν πως χρειάζεται να γίνει για να ομορφύνει το σχολείο μας. Σχεδόν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες απάντησαν ότι τους λείπει ένας κήπος. Ακολούθησαν χάρτες καταιγισμού ιδεών σχετικά με τις αντιλήψεις τους για το τι είναι «ο κήπος» και ποια βήματα θεωρούν ότι χρειάζεται να ακολουθηθούν για να φτιαχτεί ο δικός μας.
Στη συνέχεια διερευνήθηκε ο σχολικός χώρος ώστε να αποφασιστεί ποιο θα είναι το ιδανικό σημείο για να φτιαχτεί ο κήπος μας, λαμβάνοντας υπόψιν σημαντικούς παράγοντες όπως ο ήλιος, το έδαφος, η απόσταση από τη βρύση κ.ά. Στη συνέχεια σχεδιάστηκαν τα παρτέρια, η ταμπέλα, οι κανόνες του κήπου, καθώς και η διακόσμησή του. Επίσης με δημοκρατικό τρόπο ψηφίστηκε το όνομα του κήπου μας, και αποφασίστηκε να είναι: «Ο κήπος των ονείρων».
Έπειτα έγινε επίσκεψη στο δασάκι του νησιού με τον απαραίτητο εξοπλισμό (μεγεθυντικός φακός, χάρακες, σημειωματάρια) ώστε να παρατηρήσουν τα παιδιά ποια φυτά ευδοκιμούν στο νησί μας. Σε αυτό μας βοήθησε και η εφαρμογή google lens.
Στη συνέχεια τα μέλη των ομάδων συνεδρίασαν για το ποιοι θα μας βοηθήσουν να φτιάξουμε τον κήπο μας. Έτσι κάθε ομάδα ανέλαβε να φέρει και έναν ειδικό μπαμπά ή μαμά για τα παρτέρια, το βάψιμο, το αυτόματο πότισμα. Φυσικά στο σχολείο μας ήρθε και γεωπόνος από τον οποίο τα παιδιά πήραν συνέντευξη και έτσι αποφασίστηκε από κοινού ποια φυτά θα φυτευτούν ανά εποχή. Για το φθινόπωρο χρήσιμο ήταν να μπουν βιολογικά λαχανικά, βότανα και αρωματικά φυτά.
Αφού φυτεύτηκαν τα λαχανικά, κάθε μέρα της εβδομάδας ορίστηκαν οι υπεύθυνοι μαθητές για την καθαριότητα, τη φύλαξη και το πότισμα στον κήπο. Επίσης, ορίστηκε και μια ομάδα η οποία με ειδικά όργανα θα καταγράφει την ανάπτυξη των φυτών.
Στον κήπο προβλέπονται να μπουν και ξύλινοι πάγκοι όπου οι μαθητές/τριες θα μπορούν να εργάζονται κατά την επίβλεψη των φυτών.