Οι χλωρο-φίλοι μας- οι συνδετικοί μας κρίκοι!
Οι χλωρο-φίλοι μας είναι οι φετινοί ήρωες του σχολείου μας! Πρόκειται για ταξιδιάρικες φιγούρες από διάφορες χώρες που έχουν φυτά στα μαλλιά τους και φυσικά είναι φτιαγμένες από άχρηστα υλικά, είναι δηλαδή αειφόρες. Πρόκειται για τα φυτά λεβάντα, πόλκα και μέντα και θα είναι ο σύνδεσμος μεταξύ των τριών τμημάτων καθώς η αλληλεπίδραση φέτος απαγορεύεται λόγω συνθηκών. Μέσα από τους χλωρο-φίλους μας θα υλοποιήσουμε τα παιδαγωγικά μας μικρά και μεγάλα ταξίδια... Φύγαμε λοιπόν!!!
Η Λέβη Λεβάντα είναι μια γοργόνα λίγο ντροπαλή που έχει για μαλλιά μια μοσχομυριστή λεβάντα! Αγαπημένος της φίλος είναι ένα κοχύλι, ο Λάκης Κοχυλάκης που ζει δίπλα της σε ένα κουτί και μας λέει όλα όσα θα ήθελε εκείνη να μας πει! Μάλιστα μια μέρα μας πήγε μια βόλτα με το αεροπλάνο του (αμέ έχει και αεροπλάνο!) πάνω από τις ακτές της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ελλάδας, εκεί που αρέσει στη Λέβη να κολυμπάει! Άλλωστε και η λεβάντα σε αυτές τις χώρες της Μεσογείου ευδοκιμεί! Μας έχει βοηθήσει σε πολλά μέσα στην τάξη, στους βοηθούς, στο παρουσιολόγιο, στους κανόνες! Θα μείνει συντροφιά μας όλη τη σχολική χρονιά! Ποιος δεν θα ήθελε μια γοργόνα και ένα αστείο κοχύλι στην τάξη του...
Αυτή είναι η πανέμορφη Μαρία Πόλκα από την Πολωνία! Τα μαλλιά της, η φορεσιά της, τα στολίδια της και κυρίως τα μαλλιά της μαρτυρούν μια υπέροχη κουλτούρα που θα γνωρίζουμε όλοι μαζί! Φυσικά της αρέσει πολύ ο χορός και έχει ένα τεράστιο ζεστό χαμόγελο!!! Μας ταξιδεύει σε μελωδικούς ρυθμούς και μας βοηθάει σε όλα μέσα στην τάξη μας!!! Τόσο την έχουμε αγαπήσει που την ζωγραφίσαμε με τα πιο όμορφα χρώματα! Είναι η λατρεμένη μας φίλη και θα την έχουμε για όοοοολη τη σχολική χρονιά μαζί μας!!! Όλο μουσική και χρώμα θα είναι η σχολική μας ζωή!!!
Τέλος, έχουμε την Κουβανή Ρόζα ντε λα Μέντα! Η Ρόζα είναι μια σκουρόχρωμη πανέμορφη και μοσχομυριστή φίλη από την Κούβα! Μάλιστα το Κολιμπρί μας ταξίδεψε στην χώρα της και μάθαμε πολλά γι' αυτήν! Η Ρόζα ομορφαίνει όλη την τάξη μας με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και γεμίζει ευωδιές τις καρδιές μας! Θα μας βοηθήσει κι αυτή σε όλα μέσα στην τάξη μας και θα μείνει μαζί μας μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς! Εμείς φυσικά θα την φροντίζουμε και θα την καμαρώνουμε!!!
Οι χλωρο-φίλοι μας αντιστοιχούν στο τμήμα 1, 2 και 3 με τη σειρά που τις παρουσιάσαμε! Ας δούμε τί κάναμε μαζί τους και όχι μόνο!
Φτιάξαμε τις γωνιές, κάθε τμήμα με τον δικό του τρόπο: ψαράκια που τρώνε φύκια, πουλιά που μπαίνουν στις φωλιές και πάλι πουλιά που κάθονται και φτιάχνουν τις φωλιές τους!
Ετοιμάσαμε τα απουσιολόγιά μας, ως δύτες, ως σοφές κουκουβάγιες ή και ως πουλιά!
Φτιάξαμε τους βοηθούς μας... Τα καβουράκια ήθελε να τα φάει ο καρχαρίας αλλά έβαλαν όλοι ένα χεράκι και καθάρισαν τη σπηλιά τους από τα εμπόδια, με αποτέλεσμα να κρυφτούν από τα σαγόνια του καρχαρία! Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί!!!
Οι χλωρο-φίλοι μας βοήθησαν να φτιάξουμε κανόνες μέσα στην τάξη άλλοι με τη Λέβη που ήταν λυπημένη γιατί τα ψαράκια στο βυθό μάλωναν συνέχεια και έψαχνε για λύσεις (βεβαίως τις δώσαμε εμείς!), άλλοι με το μικρό θέατρο και τη δύναμη των γλυκών λέξεων και άλλοι με συμπεριφορές που είναι αποδεκτές ή όχι (θα γίνουν φωτογραφικό υλικό για τους κανόνες). Γενικά κανόνες με θετικό πρόσημο για να τονίσουμε την αναγκαιότητα ύπαρξης αυτών για την ομαλή λειτουργία της κοινωνίας, ως κάτι λογικό, αναγκαίο και θετικό και όχι ως κάτι καταναγκαστικό και σωφρονιστικό.
Κανόνες όμως ισχύουν και στο διάλειμμα και μάλιστα είναι λίγο διαφορετικοί από αυτούς που ισχύουν εντός του σχολείου. Εδώ οι χλωρο-φίλοι μας βοήθησαν να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να καταγράψουμε κανόνες για την προστασία, την ασφάλεια και την υγεία μας και τα τρία τμήματα μαζί.
Στη συνέχεια ξεχωριστά κάθε τμήμα πήγαινε στον κοινό χώρο (μετά από απολύμανση) ώστε να πληροφορηθεί από όλους τους φυτοήρωές μας για το σύνολο των κανόνων που ισχύουν στα διαλείμματα και στις τρεις αυλές μας!
Είπαμε ότι πλέον δεν μπορούμε να αλληλεπιδρούμε με φυσική παρουσία αλλά μπορούμε με άλλους τρόπους... Οι χλωρο-φίλοι μας είναι οι συνδετικοί μας κρίκοι!