ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Τα παιδιά των Β και Γ τάξεων χωρίστηκαν σε ομάδες κι έγινε έρευνα στο χώρο της σχολικής αυλής.Τέθηκαν τα ερωτήματα:

  • << Ποιο χρώμα κυριαρχεί ; >>και <<Ποιο χρώμα θα ήθελα να υπάρχει περισσότερο στην αυλή;>.H πρώτη ομάδα διάλεξε το κόκκινο χρώμα . Διαπίστωσαν πως με κόκκινο χρώμα είναι το πάτωμα του γηπέδου, τα κάγκελα, η ταμπέλα του κυλικείου.Η δεύτερη ομάδα είχε το κίτρινο χρώμα και με αυτό το χρώμα βρήκαν τα λουλούδια.Η τρίτη ομάδα διάλεξε το μωβ χρώμα , το οποίο δεν υπήρχε πουθενά στην αυλή προς απογοήτευση των παιδιών.Η τέταρτη ομάδα ήταν  η μπλε. Ανακάλυψαν τα παράθυρα , τα κάγκελα, την πόρτα.Η πέμπτη ομάδα ήταν η πράσινη. Βρήκαν τα χόρτα, κάδο ,δέντρα, την μπασκέτα.Αντιλήφθηκαν πως τα χρώματα που κυριαρχούν είναι το γκρι και το άσπρο και εξέφρασαν την επιθυμία τους να υπάρχουν περισσότερα  έντονα και ζωηρά χρώματα!!

  • << Ποιους ήχους ακούω στην αυλή του σχολείου;>>Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν οι παρακάτω:Ακούω κελαηδήματα πουλιών, βρύση που τρέχει, τον κόκορα, το αυτόματο πότισμα, φωνές από τα πρωτάκια , μηχανήματα, αυτοκίνητα, τον αέρα, τη δασκάλα της Α τάξης(κ.Σαφινάζ), σφύριγμα, τζιτζίκια, αγελάδα, κότα, αρνάκι, φύση.Στο ερώτημα :<< Τι θα ήθελα να ακούω περισσότερο;>> απάντησαν:Τα πουλιά που τραγουδούν, τα παιδιά να κάνουν αθλήματα, τραγούδια στο youtube, τη θάλασσα, τα άλογα, τις πάπιες, τον αέρα που βουίζει, τον κόκορα, αγελάδες.

  • << Τι μυρίζω στην αυλή του σχολείου;>>Δόθηκαν οι απαντήσεις:Φύση, βρεγμένα, φύλλα, δέντρα, λουλούδια, πεύκο, νερό, σκουπίδια, νερό στο πάτωμα, αέρα, φαγητό στο κυλικείο(τυρόπιτα), άρωμα της κυρίας, λιβάνι, άσπρη μπογιά από τον τοίχο, εμετό στην μπασκέτα.<<Τι θα επιθυμούσα να μυρίζω;>>Λεμόνι, πολλά λουλούδια, φράουλες, μανταρίνια, αχλάδια, κολόνια , δυόσμο, τριαντάφυλλα, φασκόμηλο, φαγητό, βασιλικό , θυμάρι, ντάλια , χαμομήλι.

  • <<Tι ακουμπώ στη αυλή του σχολείου;>>Παγκάκια, τοίχους, ξύλα, κάγκελα, κάδους, χώμα, άμμο, παράθυρα,  ποδήλατα, νερό, πέτρες, πάτωμα, τζάμια, μπουκάλια, μπουφάν, φύλλα, πόρτα, βρύση, πλαστικές καρέκλες, φυτά (λουλούδια, χόρτα σαν πούπουλα), μπασκέτες, πασχαλίτσες, κυλικείο, σωλήνες, γλάστρες, πλακάκια, σίδερα, σκάλες, τραπέζι, χαρτί, κάμπιες, καπάκια βόθρων, κοντάρι σημαίας, σχοινί, φαγητό.

  • <<Υπάρχουν σκουπίδια στην αυλή;>> και <<Υπάρχουν κάδοι σκουπιδιών;  Αρκούν;>>Όλες οι ομάδες βρήκαν αρκετά σκουπίδια στην αυλή και αναγνώρισαν ότι η αιτία βρίσκεται στους ανοιχτούς κάδους και στην ορμή του αέρα που παρασέρνει τα σκουπίδια μέσα από αυτούς. Σκέφτηκαν πως χρειάζονται περισσότεροι κλειστοί κάδοι ενώ διαπίστωσαν πως υπάρχει ένας κάδος ανακύκλωσης ,αλλά καμία τάξη μέχρι σήμερα δεν έχει ασχοληθεί με αυτό το αντικείμενο.

    Μήπως ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε εμείς; Να ευαισθητοποιήσουμε και να κινητοποιήσουμε και τους υπόλοιπους μαθητές;

     

     

     

     

 

Συγγραφέας: 
Όλγα