Διεπιστημονική προσέγγιση
Η παραδοσιακή εκπαιδευτική πραγματικότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από το τρίπτυχο «χαρτί, μολύβι, πίνακας», πρέπει να εμπλουτιστεί με τις νέες τεχνολογίες. Η χρήση των ρομποτικών συστημάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία απομακρύνει τους μαθητές από το θρανίο, που μέχρι τώρα είναι καθηλωμένοι, και εμπλέκονται ενεργά με τη χρήση εκπαιδευτικών ρομποτικών παιχνιδιών. Καλλιεργείται με αυτό τον τρόπο η φαντασία τους και η δημιουργικότητά τους, ανακαλύπτουν το περιεχόμενο της μάθησης και βρίσκουν λύσεις στο πρόβλημά τους. Μέσα από το αυθόρμητο παιχνίδι οι μαθητές ενεργοποιούν τις πρότερες γνώσεις τους, πειραματίζονται με τα νέα δεδομένα, εμπλέκονται ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, οικοδομούν νέες γνώσεις και δεξιότητες.
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση είναι ένα πεδίο εφαρμογής που προσφέρει ένα ευρύ πλαίσιο για την ανάπτυξη πολλών και ελκυστικών δραστηριοτήτων που μας προσκαλεί σε ένα ταξίδι γνώσης, συνεργασίας, παραγωγής νέας γνώσης και καινοτομίας υπό το πρίσμα της εκπαιδευτικής λογικής της STEAM.
Οι μικροί μαθητές του Β1 ξεκίνησαν το 2021 τα πρώτα τους βήματα για να γνωρίσουν την πόλη τους, να παρατηρήσουν, να φωτογραφίσουν και να καταγράψουν τα στοιχεία της βιωσιμότητας και να καταλήξουν στο συμπέρασμα, αν τελικά η πόλη μας πληροί τα κριτήρια για να χαρακτηριστεί «Βιώσιμη Πόλη».
Την μελέτησαν πολυεπίπεδα πραγματοποιώντας υπαίθριες δραστηριότητες, στο φυσικό περιβάλλον της πόλης μας. Ανέλαβαν δράση, υλοποιώντας δεντροφυτεύσεις, καθαρισμούς, πολλές συμμετοχές σε δράσεις κυκλικής οικονομίας και ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας με ενημερωτικά φυλλάδια, αφίσες, τραγούδι, podcast, επιτραπέζια παιχνίδια και τελευταία με καινοτόμο τρόπο, προγραμματίζοντας το ρομποτάκι edison. Αφού λοιπόν κατασκεύασαν τη μακέτα της γειτονιάς του σχολείου, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, προγραμμάτισαν το ρομποτάκι τους να μεταφέρει το μήνυμά τους: «I Love Recycle». Αυτή είναι η πρόταση προς όλη την τοπική κοινωνία. Να ανακυκλώνουν πάντα και παντού τα απορρίμματά τους για ένα βιώσιμο μέλλον.