Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Ηρακλείου
Τα νέα του Σχολείου μας
Από τη συλλογή των στοιχείων για την αυλή, μέσω ερωτηματολογίου που δόθηκε σε γονείς, εκπαιδευτικούς και το προσωπικό, προκύπτουν ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις και τάσεις σχετικά με την ικανοποίηση τους.
Ικανοποίηση και εμπειρία στην αυλή.
Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και το προσωπικό δείχνουν να έχουν παρατηρήσει προσεκτικά την αυλή αφού η βαθμολογία που έδωσαν έχει μέσο όρο 8,45 στα 10. Ωστόσο, η μέση βαθμολογία για το πόσο αρέσει συνολικά η αυλή είναι 7 στα 10, υποδεικνύοντας πως υπάρχει περιθώριο για βελτιώσεις που θα την καταστήσουν ακόμα πιο ελκυστική.
Με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου, η περιβαλλοντική επιτροπή συνέλεξε τις απόψεις των εκπαιδευτικών, της διεύθυνσης και των υπαλλήλων καθαριότητας, σχετικά με την κατάσταση της αυλής αλλά και τα έργα που θα επιθυμούσαν να γίνουν την φετινή χρονιά.
Το ίδιο ερωτηματολόγιο στάλθηκε και στους γονείς των μαθητών.
Η γνώμη των μαθητών καταγράφηκε μετά από συζήτηση μαζί τους.
Σε τί κατάσταση βρίσκονται άραγε τα έργα που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι στην αυλή; Η περιβαλλοντική επιτροπή βγήκε έξω στην αυλή και ξεκίνησε την έρευνα… Με ένα εικονοποιημένο ερωτηματολόγιο, εύκολο στη χρήση, οι μαθητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς κατέγραψαν την κατάσταση των έργων της περασμένης χρονιάς. Έπειτα απάντησαν και σε κάποια βασικά ερωτήματα σχετικά με την καθαριότητα της αυλής.
Αφού έγινε η σύσταση της περιβαλλοντικής επιτροπής και ο καθορισμός των ημερομηνιών των συναντήσεώς της, ακολούθησε συζήτηση για τα ζητήματα της αυλής που η σχολική κοινότητα προσπάθησε να λύσει την προηγούμενη χρονιά. Τέλος συντάχθηκε η λίστα ελέγχου που περιελάμβανε τόσο τα προβλήματα που επιλύθηκαν, όσο και ζητήματα με τα οποία θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε φέτος, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης βελτίωσης της σχολικής αυλής.
ΛΙΣΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
Μετά από απαίτηση των μαθητών, ο χώρος στον οποίο τοποθετήσαμε τη μπασκέτα έπρεπε να γίνει ακόμα πιο ελκυστικός για τα παιδιά..."Πού είναι το τρίποντο", ρωτούσαν; Καθαρίστηκε η αυλή από τα φύλλα και το "συνεργείο" έπιασε δουλειά Δημιουργήσαμε τη ρακέτα αλλά και τη γραμμή του τριπόντου. Τέλος μια υπέροχη ζωγραφιά στόλισε τον τοίχο. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν! .
Ένα ακόμα αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών αποδείχτηκε, μετά από συζήτηση, το μπόουλινγκ. Τί δυσκολεύει όμως τα παιδιά στο συγκεκριμένο παιχνίδι; Το πώς στήνουμε τις κορίνες. Αποφασίσαμε λοιπόν να σχεδιάσουμε στο δάπεδο τις θέσεις στις οποίες μπαίνουν οι κορίνες. Φτιάξαμε επίσης και μια υπέροχη ζωγραφιά στον τοίχο με τη βοήθεια του εικαστικού μας και δημιουργήσαμε ένα επιπλέον παιχνίδι ισορροπίας το οποίο ένωνε το κουτσό που είχαμε ήδη φτιάξει με το μπόουλινγκ. Τα παιδιά τα λάτρεψαν.
Το σχολείο μας συμμετείχε και φέτος στο σχολικό μαραθώνιο ανακύκλωσης του Δήμου Ηρακλείου, στον οποίο συμμετέχουν σχολεία από όλο το νομό. Είμαστε πολύ υπερήφανοι που για ακόμα μια χρονιά κατακτήσαμε μια από τις πρώτες θέσεις, αποδεικνύοντας την έμφαση που δίνουμε στη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος. Η 2η θέση έφερε χαμόγελα στα πρόσωπα των παιδιών αλλά και των μεγάλων και μας έδωσε ένα επιπλέον κίνητρο να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας.
Τέλος ένας ακόμα από τους στόχους που έθεσε η ερευνητική ομάδα ήταν η δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών. Ποια παιχνίδια όμως θα ήταν τα ιδανικά; Η πλειοψηφία θεώρησε ότι το κουτσό είναι ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια όλων των παιδιών, οπότε αποφασίστηκε αρχικά να δημιουργήσουμε ένα κουτσό. Ένα όμως κουτσό λίγο διαφορετικό....προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μαθητών. Αντί για αριθμούς ζωγραφίσαμε πατούσες. Έτσι τα παιδιά μπορούν παίζοντας να μάθουν και τις έννοιες κλειστά-ανοικτά πόδια, δεξί- αριστερό πόδι.
Κάθε χρόνο σε ένα μικρό κήπο του σχολείου μας φυτεύουμε λαχανικά εποχής. Έτσι τα παιδιά μαθαίνουν ποια εποχή, φυτεύουμε ποια λαχανικά. Φέτος τα παιδιά μας συμμετείχαν στο φύτεμα μαρουλιών. Είχαμε επίσης την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε και λίπασμα το οποίο είχαν φτιάξει τα ίδια τα παιδιά μετά από επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρχανών Ηρακλείου.
Σελίδες
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων βρίσκεται στο Ηράκλειο Κρήτης έχει 22 μαθητές και διευθυντής του είναι ο Κουφάκης Εμμανουήλ. Φιλοξενεί μαθητές με διαφορετικές αναπηρίες παρότι η ονομασία του παραπέμπει μόνο σε κωφούς και βαρήκοους μαθητές.