11ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας
Τα νέα του Σχολείου μας
Στις 23 Οκτωβρίου 2024 επισκεφτήκαμε το ΚΕΠΕΑ Μελίτης για να παρακολουθήσουμε το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα «Νερό με Γεύση». Ύστερα από την ενημέρωση των μαθητών/τριών σχετικά με την αξία του νερού, ως ανεκτίμητου αγαθού, ακολούθησε έρευνα πεδίου στο ποτάμι του χωριού Παπαγιάννη Φλώρινας, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με την καθαρότητα του νερού. Η εμπειρία αυτή αποδείχτηκε πολύτιμη για τη βαθύτερη κατανόηση της έννοιας του νερού ως πηγή ζωής.
Το 11 ο Δημοτικό Σχολείο Πτολ/δας είναι ένα σύγχρονο διδακτήριο, με πολύ καλή
υλικοτεχνική υποδομή και επαρκείς χώρους. Εκτός από τις δεκατρείς αίθουσες
διδασκαλίας, διαθέτει Εργαστήριο Πληροφορικής(με Η/Υ νέας τεχνολογίας),
Εργαστήριο Φυσικής-Πειραμάτων(πλήρως εξοπλισμένο), αίθουσα Θεατρικής Αγωγής
και Σχολική Βιβλιοθήκη, η οποία έχει ενταχθεί στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών. Όλες
οι αίθουσες διδασκαλίας είναι εξοπλισμένες με Η/Υ – προβολείς(απλούς και
διαδραστικούς) και διαδραστικές οθόνες.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποτελείται από εκπαιδευτικούς με διδακτική εμπειρία και
επίγνωση του πολυδιάστατου ρόλου τους. Το σχολικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί
είναι απόλυτα θετικό, συνεργατικό και δημοκρατικό και αντανακλάται στις σχέσεις
όλων των παραγόντων της σχολικής κοινότητας. Βασικός στόχος του σχολείου είναι
να υλοποιήσει το δικό του όραμα και να εδραιώσει τη δική του κουλτούρα. Να
συνεχίσει να είναι ένα σχολείο με εξωστρέφεια, ανοιχτό στην κοινωνία, δημοκρατικό,
συνεργατικό, συμπεριληπτικό και οικολογικό.
Στόχος αποτελεί και η ενεργειακή αναβάθμιση του σχολικού κτιρίου (φωτοβολταϊκά,
λαμπτήρες μη ενεργοβόροι), η σωστή διαχείριση νερού, θέρμανσης, χαρτιού και
γενικότερα η μείωση του οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου.
Η παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος γίνεται με τα προγράμματα της
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, με διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και
διαθεματικά σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Στόχος είναι η εκπαίδευση των
μαθητών στη βιώσιμη ανάπτυξη, η αλλαγή νοοτροπίας των μαθητών, η ανάπτυξη της
κριτικής σκέψης και η στάση τους απέναντι στην προστασία του περιβάλλοντος, στη
διαχείριση των φυσικών πόρων, στα απορρίμματα, στην ανακύκλωση, στον σεβασμό
των δικαιωμάτων του ανθρώπου, της διαφορετικότητας και της
πολυπολιτισμικότητας.