Ερωτηματολόγιο για Μαθητές και Εκπαιδευτικούς του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Αλεξανδρούπολης Θέμα: Νερό και Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Σχολείο

Δημιουργήσαμε και διανείμαμε ένα ερωτηματολόγιο στους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου μας με στόχο τη διερεύνηση των απόψεών τους σχετικά με τη χρήση του νερού και τη βιώσιμη ανάπτυξη του σχολείου. Μέσω αυτής της δραστηριότητας, επιδιώκουμε να κατανοήσουμε πώς γίνεται η διαχείριση του νερού στο σχολείο, τις αντιλήψεις των συμμετεχόντων για την εξοικονόμηση και τις προτάσεις τους για βελτίωση της βιωσιμότητας, με σκοπό την προώθηση υπεύθυνης κατανάλωσης και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

 

Ερωτηματολόγιο για Μαθητές και Εκπαιδευτικούς του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Αλεξανδρούπολης

Θέμα: Νερό και Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Σχολείο

Στόχος αυτού του ερωτηματολογίου είναι να αξιολογήσουμε τη γνώση, τις πρακτικές και τις αντιλήψεις σας σχετικά με τη διαχείριση του νερού στο σχολείο μας. Τα αποτελέσματα θα μας βοηθήσουν να σχεδιάσουμε δράσεις προς μια αειφόρο πολιτική για το νερό.

Παρακαλούμε να απαντήσετε με ειλικρίνεια. Οι απαντήσεις είναι ανώνυμες.

Μέρος 1: Πληροφορίες Συμμετέχοντα

Είστε:

Μαθητής

Εκπαιδευτικός

Φύλο (προαιρετικό):

Άνδρας

Γυναίκα

Άλλο/Δεν επιθυμώ να απαντήσω

Ηλικία (προαιρετικό):

< 18

18-25

26-40

41-55

56+

Μέρος 2: Γνώσεις και Πρακτικές Σχετικά με το Νερό

Πόσο σημαντική θεωρείτε τη διαχείριση του νερού για την προστασία του περιβάλλοντος;

Πολύ σημαντική

Σημαντική

Μέτρια σημαντική

Μη σημαντική

Πόσο ενημερωμένος/η είστε για τα προβλήματα που σχετίζονται με τη σπατάλη νερού;

Πολύ ενημερωμένος/η

Ενημερωμένος/η

Λίγο ενημερωμένος/η

Καθόλου ενημερωμένος/η

Στο σχολείο σας, πιστεύετε ότι γίνεται σπατάλη νερού;

Ναι, συχνά

Ναι, μερικές φορές

Όχι, σπάνια

Όχι, ποτέ

Ποιοι είναι οι κύριοι τομείς στο σχολείο όπου θεωρείτε ότι γίνεται σπατάλη νερού; (Σημειώστε όσα ισχύουν)

Τουαλέτες

Νιπτήρες

Σχολικές καντίνες/κουζίνες

Κάδοι συλλογής βρόχινου νερού

Άλλο (παρακαλούμε περιγράψτε): _______________

Χρησιμοποιείτε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία νερού;

Ναι, πάντα

Ναι, συχνά

Μερικές φορές

Ποτέ

Μέρος 3: Στάσεις και Απόψεις για τη Βιωσιμότητα

Πόσο συχνά κλείνετε τη βρύση όταν δεν χρησιμοποιείτε νερό (π.χ. όταν πλένετε τα χέρια σας);

Πάντα

Συχνά

Σπάνια

Ποτέ

Πιστεύετε ότι το σχολείο σας κάνει αρκετά για να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με την εξοικονόμηση νερού;

Ναι, αρκετά

Ναι, αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης

Όχι, δεν γίνεται αρκετή προσπάθεια

Δεν γνωρίζω

Θα συμμετείχατε σε δράσεις ή πρωτοβουλίες που προωθούν την εξοικονόμηση νερού στο σχολείο;

Ναι, με χαρά

Ναι, ίσως

Όχι, δεν με ενδιαφέρει

Δεν ξέρω

Ποιες από τις παρακάτω πρακτικές πιστεύετε ότι θα ήταν χρήσιμες για τη βελτίωση της διαχείρισης νερού στο σχολείο; (Σημειώστε όσα ισχύουν)

Εγκατάσταση συστημάτων εξοικονόμησης νερού (π.χ. συστήματα χαμηλής ροής)

Χρήση βρόχινου νερού για μη πόσιμες χρήσεις

Εκπαιδευτικά προγράμματα για τη σωστή χρήση νερού

Αφίσες και ενημερωτικά φυλλάδια για ευαισθητοποίηση

Τακτικός έλεγχος για διαρροές και επισκευές

Άλλο (παρακαλούμε περιγράψτε): _______________

Μέρος 4: Προτάσεις για Βελτίωση

Ποιες ιδέες έχετε για τη βελτίωση της διαχείρισης του νερού στο σχολείο μας;
(Παρακαλούμε γράψτε τις προτάσεις σας): _______________

Ποιοι πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να αναλάβουν την ευθύνη για τη βελτίωση της διαχείρισης του νερού στο σχολείο;
(Σημειώστε όσα ισχύουν)

Η διεύθυνση του σχολείου

Οι μαθητές

Οι εκπαιδευτικοί

Ο δήμος/τοπική αυτοδιοίκηση

 

Μέρος 5: Συμπεράσματα

Πιστεύετε ότι το σχολείο σας θα πρέπει να αναλάβει περισσότερες πρωτοβουλίες για την αειφορία γενικότερα;

Ναι, σίγουρα

Ναι, πιθανώς

Όχι, είμαστε ήδη σε καλό επίπεδο

Δεν γνωρίζω

Σε ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή σου! Οι απαντήσεις σου θα μας βοηθήσουν να σχεδιάσουμε καλύτερες δράσεις για το σχολείο μας!

Συγγραφέας: 
theodorlaz