Aναβάθμιση του αύλειου χώρου του σχολείου
Aναβάθμιση του αύλειου χώρου του σχολείου
Σχέδιο Δράσης 2023-2024 : Αναβάθμιση του αύλειου χώρου του σχολείου
Σχέδιο Δράσης:
Τίτλος: Αναβάθμιση του αύλειου χώρου του σχολείου: Αλλάζοντας τους χώρους, αλλάζοντας τη μάθηση
Άξονας: Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Σκοπός του Σχεδίου Δράσης που επιλέχτηκε κατόπιν σύμφωνης γνώμης εκπαιδευτικών και συλλόγου γονέων είναι η ενεργοποίηση της σχολικής κοινότητας και τοπικής αυτοδιοίκησης σε κοινό πεδίο δράσης και συνεργασίας για τον εντοπισμό, τη μελέτη και τη διατύπωση σχεδιαστικής πρότασης βελτίωσης του σχολικού αύλειου χώρου. Η αυλή ως μέρος του σχολείου αποτελεί μέρος της σχολικής λειτουργίας ,οπότε η οργάνωση του αύλειου χώρου εντάσσεται στον άξονα καλής λειτουργίας και οργάνωσης της σχολικής μονάδας.
Στόχοι
Επειδή στο προαύλιο τα παιδιά παίζουν, συναντιούνται, επικοινωνούν, διασκεδάζουν, ξεκουράζονται κ.λπ., κατά συνέπεια η διαμόρφωση και αξιοποίησή του πρέπει να συνδυάζεται με ασφάλεια και να καλύπτει όλες τις προαναφερθείσες ανάγκες τους.Το σχολικό περιβάλλον μέσα κι έξω θα πρέπει να διαμορφωθεί κατά τρόπο που να ενθαρρύνει και να αναπτύσσει την μάθηση, να καλλιεργεί τις σχέσεις μαθητών και εκπαιδευτικών και να είναι ευχάριστο και φιλικό για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας αλλα κυρίως για παιδια ηλικίας Νηπιαγωγείου.
Υλοποίηση της Δράσης
Περιγραφή
Ενέργειες – Χροvοδιάγραμμα : To σχέδιο εξελίχτηκε ομαλά χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Υπήρξε ενημέρωση γονέων, φορέων και λοιπών συντελεστών καθώς κι επικοινωνία-συνεργασία με υποστηρικτικούς φορείς και εθελοντές ιδιώτες. Σχεδιάστηκαν οι παρεμβάσεις κι έγινε προμήθεια απαιτούμενου εξοπλισμού για τη διαμόρφωση του αύλειου χώρου. Έγινε συνεννόηση με τη σχολική επιτροπή και το συμβούλιο σχολικής κοινότητας για τα θέματα υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου.
Δράσεις : Καταγραφή απόψεων των παιδιών για την αξιοποίηση του αύλειου χώρου. Δεντροφύτευση. Δημιουργία σχολικού κήπου. Δημιουργία ανθόκηπου. Δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών. Εικαστικές κι αισθητικές παρεμβάσεις. Δημιουργία υπαίθρια βιβλιοθήκης. Δημιουργία γωνιάς παραμυθιού. Δημιουργία γωνιάς εικαστικων. Εξοπλισμός παιδικής χαράς. Αξιοποίηση των επιδαπέδιων παιδαγωγικών παιχνιδών.
Αποτίμηση δράσης Χρονοδιάγραμμα
Οκτώβριος
1. Καταγραφή και ανάδειξη των χώρων της σχολικής αυλής, που υποβλήθηκε στην ολομέλεια του Συλλόγου των εκπαιδευτικών 2. Ενημέρωση γονέων για τη δράση /συγκέντρωση προτάσεων και ιδεών .Συγκέντρωση ιδεών από το διαδίκτυο 3. Περιποίηση των δέντρων 4. Περιποίηση πρασίνου σε συνεργασία με το δήμο.
Νοέμβριος :
Συστηματική παρατήρηση νηπίων 1.Συζήτηση και ανάδειξη των επιθυμιών και των αναγκών των μαθητών κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και της δυνατότητας ικανοποίησής τους στη σχολική αυλή (προτάσεις /αποτύπωμα ιδεών στο χαρτί με ζωγραφική) Η αυλή του σχολείου μου που ονειρεύομαι. 2. Φυτέψαμε φθινοπωρινά λουλούδια και περιποιηθήκαμε τον ανθόκηπο 3. Σπείραμε εποχιακά λαχανικά στον σχολικό μας κήπο 4. Συλλέξαμε τα ξερά φύλλα της αυλής στον κομποστοποιητη μας για λίπασμα 5. Συλλογή ελιών από τα δέντρα μας και φθινοπωρινών θησαυρών.
Δεκέμβριος :
1. Πραγματοποίηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης με ομιλήτρια ψυχολόγο -σύμβουλο ψυχικής υγείας με θέμα “Πως μπορεί να επηρεάσει η σχολική αυλή την ψυχική υγεία των παιδιών. 2. Συγκέντρωση ιδεών από το διαδίκτυο 3. Επιλογη και σχεδιασμός παρεμβάσεων 4. Στολίσαμε χριστουγεννιάτικα τα δέντρα της αυλής 5. Μια πρώτη επίσκεψη γεωπόνου και σχετική ενημέρωση για περιποίηση δέντρων -φυτών.
Ιανουάριος –Φεβρουάριος:
1. Επίσκεψη μηχανικού -αρχιτέκτονα υπαίθριων χώρων στο σχολείο μας ! 2. Η αυλή του σχολείου μας (κατασκευή μακέτας ) 3. Επιλογή επιδαπέδιων σχεδίων από τα παιδιά 4. Επικοινωνία-συνεργασία με υποστηρικτικούς φορείς 5. Φυτέψαμε πανσεδάκια κι αρωματικά φυτά στην παλέτα του ανθόκηπου.
Μάρτιος :
1. Διαμόρφωση αύλειου χώρου με τη βοηθεια των γονέων. 2. Δημιουργία υπαίθριας βιβλιοθήκης,γωνιές προμαθηματικών εννοιών και εικαστικών 3. Δεύτερη επίσκεψη γεωπόνου στο σχολείο μας και συμβουλές για περιποίηση δέντρων και φυτών. 4. Δεντροφύτευση
Απρίλιος :1. Φύτευση στον κήπο μας εποχιακών ειδών –Περιποίηση 2. Αισθητική παρέμβαση στο κιόσκι και τακάγκελα της αυλής.
Μάϊος 1. Παιδαγωγική αξιοποίηση της νέας διαμορφωμένης αυλής 2. Αισθητικές παρεμβάσεις στον σχολικό χώρο με τη βοήθεια του Δήμου και γονέων των παιδιών.
3. Διοργάνωση εκδήλωσης για παρουσίαση της δράσης στους γονείς. 4.Αποτίμηση 3. Αξιολόγηση της δράσης με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων στη δράση.
Αποτελέσματα της Δράσης
Από τα αποτελέσματα της δράσης διαπιστώνεται ότι όλοι οι στόχοι μας επιτεύχθηκαν.
Στόχος 1: Βελτιώθηκε ηλειτουργικότητα και η αισθητική του αύλειου χώρου με τη διαμόρφωση του και εμπλουτισμό του με γωνιέςενδιαφερόντων.
Στόχος 2: Ενισχύθηκε ο εξοπλισμός και η οργάνωση του αύλειου χώρου με την προμήθεια του απαιτούμενου εξοπλισμού.
Στόχος 3: Διαμορφώθηκαν γωνιές ενδιαφερόντων, όπως, κουκλόσπιτο, γωνιά μαθηματικών, γωνιά εικαστικών με φυσικά υλικά, φυσικών επιστημών, δημιουργία σχολικού κήπου,υπάιθριας
βιβλιοθήκης,με σκοπό την παιδαγωγική τους αξιοποίηση από τα παιδιά του νηπιαγωγείου.
Για την τελική αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκαν όλα τα δεδομένα που συλλέξαμε από τα ερωτηματολόγια προς τους γονείς, συνεντεύξεις των παιδιών, φύλλα εργασίας και ζωγραφιές
των παιδιών . Επίσης δημιουργήθηκε μια βιντεο- παρουσίαση με φωτογραφίες και βίντεο από όλες τις δραστηριότητες της δράσης.